Het gaat beginnen - Reisverslag uit Oldenzaal, Nederland van Tessa Mars - WaarBenJij.nu Het gaat beginnen - Reisverslag uit Oldenzaal, Nederland van Tessa Mars - WaarBenJij.nu

Het gaat beginnen

Blijf op de hoogte en volg Tessa

20 April 2015 | Nederland, Oldenzaal

Hallo lieve mensen,

Na heel veel voorbereidingen zo nu en dan, nog wat gestress (een paspoort dat misschien niet voor vandaag binnen zou komen) en zenuwen gaat het vandaag toch eindelijk beginnen. Vanavond vlieg ik samen met mijn lieve studievriendinnetje Babette (Babetteke, Babs, B of gewoon babet) naar NEPAL!

Vrijdag nog een geweldig afscheidsfeestje gehad met mijn lieve vriendinnetjes en familie/buren/oppasouders, waardoor ik gisteren toch wat stress had om mijn tas in te pakken. Eigenlijk had ik graag zaterdag mijn tas helemaal willen inpakken, maar vanwege omstandigheden die die avond daarvoor waren gebeurd (lees: een enorme kater) lukte me het helaas niet mijn tas compleet te hebben op zaterdag. Daarom heb ik vandaag nog genoeg te doen aangezien ik er ook niet helemaal aan had gedacht op zaterdag dat op zondag natuurlijk de winkels niet open zijn.
Maar ach, waarschijnlijk komt het vandaag allemaal goed en wanneer ik samen met Babette in het vliegtuig zit komen we erachter dat we nog een aantal vrij belangrijke dingen vergeten zijn. Tja, dat hoort erbij zeg ik dan maar :)

Verder wil ik nog even vertellen wat ik nou daadwerkelijk ga doen in Nepal, want veel mensen weten dat toch eigenlijk niet.
Als het goed is krijg ik de eerste week een introductie waar ik een beetje de taal en de stad (Kathmandu) leer kennen. Vervolgens word ik naar een gastgezin gebracht waar ik dan de komende 8 weken zit. Wie dit gastgezin is, of ik stromend water, een westerse WC, elektriciteit of wifi heb.. ik heb werkelijk waar GEEN idee. Ik laat het maar gewoon over me heen komen en zie het allemaal wel. Eigenlijk vind ik dat ook wel leuk, nog totaal geen idee hebben waar ik nou terecht ga komen. Verder kan ik natuurlijk niet lekker 8 weken in een gastgezin zitten, ik zal ook aan het werk moeten dit gaat gebeuren in een tehuis voor kinderen met een beperking. Een grote uitdaging lijkt het me, maar ik kijk er wel heel erg naar uit om met kinderen in zo'n land te werken! Zwaar gaat het zeker wel worden. Niet alleen omdat ik 6 dagen in de week zal moeten werken, maar ook de hitte, de regen en de cultuurverschillen zullen zwaar worden.

Nou verder kan ik niet veel meer in dit verslag zetten, ik moet namelijk nu met mijn lieve vriendje vaccinaties voor hem halen aangezien hij mij gaat opzoeken in Vietnam (de schat :D). Alleen durft hij hier niet helemaal alleen naartoe, want prikjes zijn toch wel erg eng voor hem :)

Namasté

  • 20 April 2015 - 18:39

    Mirjam:

    Dag Lieve Tessa,

    Vooral heel veel plezier!!!!

    Liefs Vincent en Mirjam

  • 20 April 2015 - 23:29

    Ellen:

    Nou lieverd je grote avontuur is begonnen! Vanavond hebben we je samen met Erik en Riemke uitgezwaaidin Düsseldorf. Heeeeeeel veel plezier samen met Babette en goede reis. Xxjes mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 01 April 2015
Verslag gelezen: 1023
Totaal aantal bezoekers 1655

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 20 Augustus 2015

Het grote avontuur

Landen bezocht: